Навчитися саморегулювати – контролювати свої емоції і поведінку – дуже важливо для дитини з аутизмом. Він повинен вміти контролювати себе і використовувати інструменти, які допомагають заспокоїтися, розслабитися, впоратися з емоційним або фізичним дискомфортом. Важливо розуміти, що викликає дискомфорт і які дії допомагають вирішити проблему.Наприклад: використання шумопоглинаючих навушників, масажерів або іграшок для зняття стресу, прослуховування музики, гойдалки, ходьби, вимикання світла, перерви в класі, використання візуальних графіків і т.д. Пропонуємо вам підготувати планшет для саморегуляції для дитини, що допоможе створити візуальну схему дій в складній ситуації. Нижче ви можете завантажити основу для планшета з підписами російською та українською мовами, а також файл з картками. Ми пропонуємо їх як зразок, готуємо ті фотографії, які потрібні вашій дитині. Роздрукуйте файли на аркушах формату А4, ламінуйте та приклейте липучка, щоб прикріпити картки.
Основа планшета
Картки (зразок)
- Саморегуляция, образец карточек (на украинском)
Kogda-ya-kartochki-dlya-malchika-s-temnimi-volosami-ukr.jpg
Матеріали в розділі “Емоції”
Мій настрій
Картки “Мій настрій”, розроблені для людей з аутизмом, щоб допомогти їм зручно і наочно виражати свої емоції та настрій.
5-бальна шкала емоційної регуляції
П’ятибальна шкала – це метод візуальної підтримки, який підкаже дитині з аутизмом, як діяти в складних ситуаціях.
Картки "Емоції"
Набір карток pecs для позначення головних емоцій і почуттів – радості, страху, гніву, смутку, спокою, здивування.