Принцип Примака ("Спочатку , пізніше")

Одним з ефективних методів АБА, який допомагає підвищити ймовірність бажаної поведінки у дитини з аутизмом, є використання принципу Прімака (цю методику іноді називають методом «Перший – потім»). Застосування цього методу полягає в наступному – коли ви хочете, щоб дитина виконувала не бажану для нього дію (їсти овочеве пюре, чистити зуби, відкладати іграшки і т.д.), запропонуйте йому після виконання цієї дії приємне для дитини заняття (цукерки, дивіться телевізор, грайте у відеоігри). Для дитини може бути достатньо словесних вказівок: «Можна гойдатися на гойдалках після миття посуду», «Спочатку ви виконаєте домашнє завдання, потім подивіться серіал», «Спочатку ви будете їсти овочі, потім торт».

Якщо дитина з РАС погано розуміє адресу мови, для нього можна приготувати планшет «Спочатку – потім». Ви можете завантажити макет такого планшета і зробити його самостійно, або замовити готовий планшет в нашому каталозі.

Важливо:

    1. для того щоб метод спрацював, необхідно вибрати досить сильне заохочення. Знайдіть дію, смаколик чи іграшку, яка буде мотивувати вашу дитину.
    2. давати підкріплення треба відразу, після того, як дитина виконає необхідні дії.
    3. давати мотиватор (улюблену їжу або заняття) дозованим способом – в невеликій кількості або на короткий час, щоб дитина не втрачала інтерес до мотиватора (їсти солодощі або грати з іграшкою)
    4. не забудьте змінювати і шукати нові мотиватори – що викликало у дитини захват тиждень тому, сьогодні може вже не викликати достатнього інтересу.
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі